Hoe werkt de wachtpost?

In de huisartsenwachtpost kan u terecht voor dringende gezondheidsproblemen waarmee u niet kan wachten tot de volgende werkdag van uw huisarts.

Neem telefonisch contact op via het centraal oproepnummer:

070 246 246

De telefoniste/receptioniste zal u vragen volgende gegevens door te geven: naam, adres, telefoonnummer, reden van oproep en naam van uw huisarts.

Voor een huisbezoek worden uw gegevens doorgegeven aan de huisarts op ronde. Deze zal zo snel mogelijk langskomen. U heeft er echter alle belang bij ter plaatse te komen indien dit mogelijk is. Op de wachtpost kan men u niet alleen sneller helpen, maar ook in betere omstandigheden onderzoeken.

Kan iedereen terecht bij de wachtdienst?

Huisartsenwachtpost 37 is een samenwerkingsverband tussen de huisartsen van de gemeenten Bilzen, Hoeselt en Riemst.

Patiënten woonachtig in deze regio kunnen sowieso terecht bij de wachtpost. Patiënten die niet woonachtig zijn in deze regio kunnen best contact opnemen met de wachtdienst in hun gemeente.

Wat brengt u mee?

  • Identiteitskaart
  • Kleefbriefje mutualiteit
  • Lijst van de medicatie die u inneemt
  • Attesten of verzekeringspapieren in geval van een ongeval
  • Geld of bankkaart

Wat na een bezoek?

Indien u gebruik gemaakt heeft van de wachtpost, zal er diezelfde dag nog een verslag over de raadpleging naar uw huisarts gestuurd worden.
Dit rapport wordt opgenomen in uw medisch dossier. Zo blijft uw huisarts steeds op de hoogte en kan hij/zij uw behandeling verder zetten.